Защо да рекламираме във Facebook и Instagram?
Facebook е най-популярната социална мрежа в световен мащаб: 2,06 млрд. активни потребители ежедневно. Мобилните потребители на Facebook представляват 88% от всички потребители и прекарват средно по 57 мин. в приложението на ден. 15% от потребителите на Facebook използват социалната платформа, за да търсят и пазаруват продукти / услуги. 93% от бизнесите са активни във Facebook.
В днешния дигитален свят няма как да отсъстваме от социалните мрежи, защото нашите потребители и конкуренти са там.
За да бъдат Вашите рекламни кампании успешни, обърнете внимание на петте най-често допускани грешки във Фейсбук рекламите и се старайте да ги избягвате:
1. Използвате неправилен рекламен формат или размер
Всяко рекламно разположение (placement) във Facebook и Instagram има специфични изисквания за рекламен формат и размер. Използвайки грешен формат или размер рекламите Ви изглеждат непрофесионални и могат да не бъдат одобрени от платформата.
Негативите, които следват от това са:
– изрязване на изображения или текст, така че да не се разбира цялостната идея, изкривени визуални ефекти или реклами, които изглеждат непрофесионално;
– ако рекламите Ви бъдат отхвърлени това може да доведе до забавяне на стартирането на Вашите кампании и пропуснати възможности за реклама;
– реклама, която е твърде малка, може да не се забележи лесно, което намалява нейната ефективност.
За да избегнете тази грешка:
- Винаги се придържайте към указанията на платформата, за да сте сигурни, че рекламите Ви се показват правилно. Във Facebook Ads Manager -a ще намерите всички препоръчителни размери и пропорции за изображения и видеоклипове.
- Използвайки квадратни изображения ще покриете най-голям брой формати (карусели, рекламен пост, а и за стори се оразмеряват добре), както и устройства.
- Използвайте софтуер за дизайн, който Ви позволяват да създавате визуални елементи с точните размери, които се изискват (Adobe Photoshop, CorelDraw, Canva и др.)
- Винаги проверявайте: проверка за разделителна способност на изображението, правилен размер и съотношението текст към изображение.
2. Нередовно актуализиране на рекламно послание:
Друга често срещана грешка на някои собственици на бизнес е да си настроят дадена рекламна кампания и да я оставят така за дълго време. Да, важно е да не се правят промени твърде често (всеки ден), за да се остави време на алгоритъма да събере данни и да си свърши работата, но твърде продължителният период в който рекламното послание и визията са едни и същи неминуемо ще доведе до т. нар. “умора на рекламата”, при което потребителите престават да реагират на Вашите реклами. Освен, че рекламата Ви вече не е интересна, други отрицателни последици са:
– Намаляване на ефективността: първоначално една реклама може да привлече вниманието на потребителите и да генерира положителни резултати, но когато стане позната и се повтаря, нейната ефективност намалява. Този спад в ефективността може да повлияе на възвръщаемостта на инвестициите Ви (ROI) и цялостния успех на Вашите кампании;
– Пропуснати възможности: когато не актуализирате рекламното си послание, Вие пропускате възможности за тестване и оптимизиране на различни елементи от вашите реклами. Експериментирането с нови визуални елементи, заглавия, рекламен текст или призиви за действие може да Ви помогне да откриете какво резонира най-добре с Вашата аудитория и да подобрите ефективността на кампанията;
– Създавате имидж на бранда си, че е в застой: това може да бъде пагубно, особено за много динамична индустрия или конкурентни пазари. Ако Вие например имате фитнес център, Вашите последователи се интеруват от това и следят и други клубове в града, и ако Вие сте в застой, конкуренцията само ще спечели от това.
Как да избегнем тази грешка:
- Непрекъснато наблюдавайте ефективността на Вашите реклами и си следете статистиките. Когато забележите спад във показателите / или увеличение в други (например Frequency – приблизителен показател, показващ средният брой пъти, когато всеки човек е видял вашата реклама) това е знак, че е време да актуализирате рекламата си.
- Бъдете в крак с тенденциите в индустрията и предпочитанията на потребителите.
- Редовно актуализирайте рекламното си послание, за да поддържате аудиторията си ангажирана и да поддържате ефективността на кампанията.
3. Задаване на нереалистични бюджети:
Някои потребители или задават много ниски бюджети, които ограничават обхвата на рекламата, или разпределят големи бюджети без подходяща стратегия. От съществено значение е да съобразите бюджета си с целите на кампанията си и конкурентоспособността във Вашата индустрия.
Твърде ниският бюджет обикновено е продиктуван от желанието да се спестят и оптимизират някои разходи, но това неминуемо ще ограничи обхвата и въздействието на Вашите рекламни кампании. В индустрии с висока конкуренция или при таргетиране на много широка аудитория, минималният бюджет може да доведе до това, че Вашите реклами не се показват достатъчно често, за да генерират значими резултати и като цяло до незадоволително представяне на кампанията.
От друга страна достатъчно голям бюджет, но без ясна и последователна стратегия би означавал по-добри резултати, но не добре оптимизирани разходи. Без детайлен мониторинг и оптимизация може да се окаже, че губите пари за рекламни разположения, които не осигуряват достатъчна възвръщаемост на инвестициите (ROI).
За да избегнете тази грешка:
- Използвайте прогнозните данни на Ads Manager-a при настройване на кампанията.
- Започнете с разумен бюджет и го коригирайте, докато събирате данни и вижте какво работи.
4. Наддавате срещу себе си
Това се случва когато имате 2 или повече реклами пуснати едновременно и насочени към една и съща аудитория. Тъй като наддаването във Фейсбук се случва в анонимна аукционна система се оказва, че в нея Вие надавате срещу самите себе си. Това ще намалите ефективността на рекламите за сметка на по-високи разходи.
За да избегнете тази грешка:
- Насочвайте рекламите си към различни аудитории;
- Разделете рекламите в отделни времеви период;
5. Подценявате ролята на сайта
Освен статистиките от рекламната кампания е важно да се следи и цялостното поведение на потребителите в сайта. Ако те прекарват само няколко секунди на лендинг страницата Ви, определено имате проблем и той не е във Facebook и алгоритмите, а във собствения Ви сайт.
Целевата страница играе ключова роля в определянето на Relevance Score и Ad Rank, което влияе на цената и видимостта на Вашите реклами. С други думи, не добрата лендинг страница, към която води Вашата реклама ще доведе до по-скъпи кликове и по-малко показвания.
Как да избегнем този проблем:
Добрата лендинг страница трябва да е:
– Релеванта спрямо рекламната кампания: това което обещавате в рекламата трябва да присъства ясно на страницата в сайта;
– Атрактивен, функционален и съвременен дизайн;
– Бързо зареждане;
Следете и анализирайте поведението на потребителите на лендинг страницата и на целия сайт. Най-полезният инструмент тук е Google Analytics който дава информация за прекарано време на страницата, Bounce Rate, брой ангажирани сесии / потребители и т.н.
Нашата работа говори най-добре за нас!
Цялостен дигитален маркетинг и предоставяне на всички услуги: от дизайн и брандинг, до съдържание, социални профили и реклами, search оптимизация и платени реклами, както и стратегия, и анализ на резултати.
Статията подготви за вас Маргарита Цвяткова https://marketing-impression.online//