Аниндита Гупта има 14 години професионален опит в областта на връзките с обществеността и маркетинга, тя идва с дълбоко разбиране на динамичния медиен и комуникационен пейзаж в Индия.
Чрез нейния успешен престой в реномирани PR агенции като Percept Profile, Genesis Burson & Marsteller и Mileage Communications и др.
Anindita работи в тясно сътрудничество с клиенти от различни вертикали, като храна и напитки, мода и начин на живот, пътувания, хотелиерство, ИТ, развлечения и корпоративни.
Нейното клиентско портфолио включва Фландрия, Хонг Конгски съвет по туризъм, Калифорнийски туристически съвет, New Brand USA, GHM Hotel, Zealand Tourism Board, Aspri Spirit, Venetian Macao, Deltin Corp, Schwarzkopf, Indola, Broadcast Asia, Dwarkadas Chandumal Jewellers, BlackBerry, Giovani, Zee Entertainment, FLY mobile, Education New Zealand, Essel World & water Kingdom и др.
Нейните ключови умения включват разработване на стратегия за връзки с обществеността, маркетинг и рекламна кампания с методичен и дисциплиниран подход.
Разкажете ни малко за себе си
Аниндита Гупта: Роден съм и съм израснал в Колката, където майка ми работеше като социален работник, а баща ми беше ръководител на корпорация в Индия.
Получих дипломата си по медийни науки от George College, филиал на Техническия университет в Западен Бенгал.
Веднага започнах работа, като същевременно завърших магистърската си степен по връзки с обществеността в Bhavans College. Започнах Scenic през 2016 г. и седем години по-късно това все още е една от най-вълнуващите, изпълнени с приключения и интересни части от моята кариера!
Наслаждавах се на всяка секунда от работата си като PR специалист през последните 14 години и се чувствам невероятно щастлив и смирен, че мога да правя това, което обичам!
Всяка сутрин мисълта да отида на работа, да изграждам марки и да изготвям стратегии за креативни кампании, ме кара да се вълнувам и мисля, че за да успее всеки, това е много важно!
Можете ли да ни разкажете за вашия опит и как се включихте в индустрията за PR и дигитален маркетинг?
Аниндита Гупта: Пътуването ми в PR започна доста рано, докато все още следвах степента си по масова комуникация. Бях на свободна практика като журналист в публикация и там за първи път се сблъсках с обхвата и потенциала на PR като област.
Винаги съм имал предприемаческа нагласа и съм искал да започна нещо сам, тъй като исках да създам възможности за другите.
И така, реших да поработя известно време, да разбера нюансите на бизнеса, да натрупам опит и да спестя малко пари, преди да започна моето предприемаческо пътуване.
Престоят ми в някои от реномираните PR агенции, като Genesis Burson & Marsteller, Percept Profile и Mileage Communications и т.н., ми позволи да работя в тясно сътрудничество с клиенти от различни вертикали, като пътуване, хотелиерство, храна и напитки, мода и начин на живот, здравеопазване, образование , Развлечения, ИТ и корпоративни.
Scenic Communication е създадена през 2016 г., само с двама членове и се превърна в една от най-добрите PR фирми в страната днес за защита на интересите на своите клиенти чрез амбициозно и проницателно съдържание.
Какво ви вдъхнови да създадете собствена агенция и кои бяха някои от най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте в първите дни?
Аниндита Гупта: Винаги съм имал предприемаческа нагласа и съм искал да започна нещо сам, тъй като исках да създам възможности за другите.
И така, реших да поработя известно време, да разбера нюансите на бизнеса, да натрупам опит и да спестя малко пари, преди да започна моето предприемаческо пътуване.
Престоят ми в някои от реномираните PR агенции, като Genesis Burson & Marsteller, Percept Profile и Mileage Communications и т.н., ми позволи да работя в тясно сътрудничество с клиенти от различни вертикали.
Исках да разкрия възможности както за себе си, така и за хората около мен. Като собственик на бизнес от първо поколение, аз се учих предимно от грешките си.
Ако идвах от бизнес среда или имах ментори, много от финансовите и бизнес решенията, които взех, щяха да бъдат подобни. Това е предизвикателството, пред което се изправих като първо поколение предприемач.
Каква роля виждате да играят нововъзникващите технологии в бъдещето на PR и дигиталния маркетинг?
Аниндита Гупта: Очаква се бъдещето на PR и дигиталния маркетинг да бъде значително повлияно от нововъзникващите технологии.
Използването на анализ на данни и изкуствен интелект е една от най-признатите области, в които технологията е готова да направи голяма разлика (AI).
Тези технологии ще позволят на професионалистите по PR и дигитален маркетинг да получат по-задълбочена представа за своите целеви аудитории и да осигурят по-специализиран и уместен материал, който да им харесва.
В бъдещето на PR и дигиталния маркетинг се очаква други авангардни технологии като добавена реалност, виртуална реалност и гласови асистенти също да имат по-голямо въздействие, тъй като представляват нов потенциал за участие и връзка с клиентите.
Можете ли да ни преведете през вашия подход за разработване на цялостна PR и дигитална маркетингова стратегия за клиент?
Аниндита Гупта: Най-важното е да разбереш клиента какво иска веднага и какво иска през следващите 2-3 години.
След като разберем визията на марката и това, което те искат да постигнат като създаване на имидж на марката, мъдро и цифра на продажбите, както и като вземем предвид другия им растеж.
След като разберем това, можем да работим върху стратегическата част. И така, пълноценната стратегия е, когато възприемем многократен подход.
Разработването на цялостна стратегия за PR и дигитален маркетинг изисква внимателно планиране и задълбочено разбиране на вашата целева аудитория, пазарни тенденции и бизнес цели.
Като начало е важно да определите вашата целева аудитория и да разберете нейните демографски характеристики, интереси и модели на поведение.
Това ще ви помогне да персонализирате вашите съобщения и да изберете правилните канали за достигане и ангажиране с тях.
След като установите целевата си аудитория, важно е да зададете ясни и измерими цели, които са в съответствие с общите ви бизнес цели.
Това ще ви помогне да определите тактиките и каналите, които ще бъдат най-ефективни за постигане на желаните резултати.
Как приоритизирате и управлявате натоварването на вашия екип и какви стъпки предприемате, за да осигурите високо ниво на качество на работата си?
Аниндита Гупта: По отношение на моя екип, аз се опитвам да им обясня, че трябва да разберете силата и слабостта си и да работите върху това.
Това ще ви помогне да разберете целите си и в крайна сметка да успеете в живота. И накрая, бъдете щастливи с това, което имате.
И финансово, и психически. Въпреки че парите имат значение и са много важни в живота, това не трябва да бъде вашият единствен фокус или основно. Стремете се към успех, стремете се да се справяте добре в професионалния живот, да превъзхождате това, което правите и накрая да обичате това, което правите.
Как изграждате и поддържате силни взаимоотношения с клиентите и кои смятате за ключови компоненти на успешното партньорство клиент-агенция?
Аниндита Гупта: Успешното партньорство клиент-агенция се гради на доверие, прозрачност и сътрудничество. Имаме ефективна комуникация, последователност, персонализиране и полагане на допълнителни усилия са ключови стратегии за изграждане и поддържане на силни взаимоотношения с клиентите.
Като сме на разположение на нашите клиенти извън обичайното работно време, предлагаме допълнителни услуги и постоянно предоставяме висококачествена работа, изграждаме доверие и показваме на клиентите, че могат да разчитат на нас.
Отделянето на време, за да опознаете клиентите си на лично ниво и предоставянето на персонализирано внимание също може да помогне за изграждането на силна и трайна връзка.
Как се разграничавате от конкурентите?
Аниндита Гупта: Ние обръщаме голямо внимание на обслужването на клиентите. Като външна част от организацията на нашите клиенти, ние си сътрудничим много тясно с тях, за разлика от други роли в агенцията.
Нищо, което съветваме, няма да бъде от полза за клиента. Ние наистина се ангажираме да поддържаме открита комуникация с нашите клиенти. Това са характеристиките, които ни отличават от нашата конкуренция и други участници на пазара.
Какво беше вдъхновението зад това да станете предприемач?
Аниндита Гупта: Най-голямото ми вдъхновение са моите родители, освен тях човек, от когото се вдъхновявам, е Джак Ма, основателят на Alibaba. Пътуването на Джак Ма ме вдъхновява много заради неговата вяра в себе си и постиженията му.
Постоянството в лицето на трудностите е отличителна характеристика, която може да се използва, за да ви придвижи напред.
Освен това способността да се подготвиш и да приемеш отказите и неуспехите като възможности отличава Джак Ма от другите, което ми повлия най-много.
Така че да знаеш кога да спреш и кога да не се откажеш, според мен, е разликата между успешния професионалист и провалилия се професионалист.
Какъв съвет бихте дали на някой, който се интересува от създаване на собствена агенция за PR и дигитален маркетинг?
Аниндита Гупта: Някой, който се интересува от създаването на собствена агенция за PR и дигитален маркетинг, трябва да бъде добре информиран за национални и международни събития.
Човек трябва да е ненаситен читател, ако иска да научи всичко за заобикалящата го среда. Освен това трябва да сте в крак с нововъзникващите тенденции и технологии.
Трябва да сте запознати с най-новите инструменти на пазара. За да изминете наистина допълнителната миля, трябва да положите допълнителни усилия.
Правилният набор от маркетинг е друг ключов компонент за свързване с хора и клиенти за получаване на нов набор от клиенти.
Какви са вашите съвети за успех към млади и амбициозни предприемачи?
Аниндита Гупта: Като предприемачи трябва да преодолеете няколко пречки и бариери. Поради редица проблеми няма да можем да направим нищо, което се надявахме да направим.
Можем да изпитаме безпомощност и липса на посока. Пътят на един предприемач или творец никога не е лесен и някои се отказват, когато нещата не вървят по план.
Мисля, че всеки може да го направи, независимо от това откъде е или обстоятелствата си. Всичко, което трябва да направите, е да решите или да имате вяра в себе си.
За да успеем и никога да не се отказваме, просто ни трябва малко смелост и упоритост. Постоянството е ключът към постиженията.